fredag, mars 20, 2015

Glasunderlägg

Jag har haft en tanke att göra något sorts glasunderlägg ett tag men inte riktigt vetat hur. Sen kom temat på monthly makers upp och det var lera. Som vanligt hade jag ingen aning om vad jag skulle göra men så kom jag på att fimolera såklart är lera. Och sen satte jag igång ett lite halvkrångligt projekt. Monthly makers är för övrigt en så himla bra grej! Det är roligt att pyssla utifrån ett tema och jag längtar redan efter nästa månads tema för att komma på något roligt att göra då.

Jag kavlade ut leran några mm tjock och tryckte ut en cirkel. Sen använde jag en skalpell och skar ut former på frihand. Det var rätt trixigt och blev inte supersnyggt på alla ställen men jag är ändå nöjd. Man ska ju ändå ha ett glas på och då syns inte allt! 





16 kommentarer:

  1. Superfina underlägg! Jag gillar färgerna massor. Och så himla kul att du gillar Monthly Makers. Blir så glad av att höra det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Tack! Ja, jättekul grej som fått mig att hitta på mer pyssel!

      Radera
  2. Men shit, Anna, vad grym du är! De blev ju hur snygga som helst :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag är jättenöjd förutom när jag fingranskar. Men de ser så fina ut på lite avstånd så det får bra ändå tänker jag.

      Radera
  3. Supersnyggt gjort! De känns inte för sköra? Tänker att jag skulle slå sönder dem med första muggen men det kanske bara är jag som är klumpig haha. Himla läckra tycker jag att de blev i vilket fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Nejdå, de är ju några mm tjocka och blir liksom inte så hårda utan går att böja lite på så det är ingen fara :)

      Radera
  4. Åh men supersnygga! Gillar verkligen det geometriska ihop med det pastelliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jessica! Just den kombinationen tenderar jag nog att gilla väldigt mycket insåg jag nu när du skrev det. Inte tänkt på det så innan. :)

      Radera
  5. Naj vad fina och fiffiga!

    SvaraRadera
  6. Åh! men dom blev ju jättefina!!!

    SvaraRadera
  7. Alltså de här är så jäkla fina, tappade hakan lite när jag såg de på instagram. Att de är gjorda av lera!? Fantastiskt fina, jag vill ha ett gäng!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina du! Tack! Haha, gör jag några till lovar jag att hojta :)

      Radera
  8. Vakre og stilige glassbrikker! Likte både mønsteret og fargene :) Kjempefint bidrag, og jeg er helt enig i at Monthly Makers er en "himla bra grej" :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Silje! Ja, visst är det!

      Radera